May
Okulumuz 2/E Sınıfı öğrencileri öğretmenleri Avni Anıl ARSLAN rehberliğinde "Sevimli Dostlarımız" isimli eTwinning Projesine başladılar. Proje Mersin'de 10 ortak okulun birlikte keyifle yürüttüğü projedir. İnsan yaşadığı dünyanın ve doğanın bir öznesi olmanın yanı sıra diğer tüm canlılarla birlikte canlı yaşamının bir paydaşıdır. Hayvan sevgisi bir eğlence, bir heves değil vicdani bir duygudur. Hayvanları koruma duygusu; insanın merhameti, sevgiyi ve şefkati seçtiğinin bir kanıtıdır.
Projemizin amacı; dünyada insanlardan başka canlılar olduğunu anlamak, onların yaşam alanlarına müdahale etmemek, yaşama hakkına saygı duymaktır. Doğadaki tüm canlılarla birlikte sokakta yaşayan ve evde beslenen hayvanlara merhametli davranmak, koruyup kollamak, iyi koşullarda beslenmeleri, duyarlı davranılması konusunda öğrencilerimiz ve de velilerimiz de farkındalık yaratmak projemizin esas amacıdır.
Web sitemizdeki duyurular, haberler ve anasayfada bulunan kategori içerikleri sürekli güncellenmektedir. Günlük olarak web sitemizi ziyaret edebilirsiniz.
Okulların açılma takviminde yaşanan 1 günlük erteleme için tüm vatandaşlarımızdan özür dilerim. Bazı illerimizde son birkaç günde tespit edilen hızlı vaka artışı yeniden değerlendirme zorunluluğunu doğurmuştur. Sağlık önceliğimiz. Sabrınız ve anlayışınız için teşekkür ederim.
Gümüşhane'de, 500 yıllık, iki kemerli Gümüşhane Köprüsü, aslına uygun restore edildi. Restorasyon sonrası araç trafiğine kapatılan tarihi iki kemerli köprü, çevre düzenlemesi ile kentin önemli sosyal alanı haline geldi.Gümüşhane'de, 500 yıllık tarihi iki kemerli Gümüşhane Köprüsü, Karayolları 10'uncu Bölge Müdürlüğü ve Gümüşhane Belediyesi'nce aslına uygun restore edildi. 16'ıncı yüzyılda, Ferruh Zat Oğlu Halebi tarafından iki kemerli olarak inşa ettirilen tarihi köprü Gümüşhane'nin iki yakasını birbirine bağlıyor. Restore edilmeden önce araç trafiğine açık olan ve üzerinde oluşan ağırlık nedeniyle zarar gören köprü restorasyonunun ardından trafiğe kapatıldı. 43 metre uzunluğunda ve 4 metre genişliğindeki tarihi iki kemerli köprü çevre düzenlemesi ile kentin önemli sosyal alanı haline geldi.
1. Kendi işlerini,sorunlarını, problemlerini kendi başlarına halletme, çözme eğilimindedirler.
Odanızdan kardeşinize "bana su getirsene" diye bağırdığınızı hayal edin, annenizin tepkisi %99 "senin ayağın yok mu?" olacaktır. Veya Sofrada tuzu istediniz, "senin elin yok mu?" dediğini anımsıyor musunuz? Mesaj gayet nettir, dünya senin etrafında dönmüyor ve insanlar senin hizmetçin değil. Kendi işini kendin gör.
PSİKOLOJİK DİRENCİ KIRMA
Bu aşamada, çocuğunuzla konuşarak günde en az ne kadar ders çalışabileceğini sorun. Diyelim ki yarım saat demiş olsun. Bu sürenin yarısı olan 15 dakikayı esas alın. Çocuğunuza da, "Sen yarım saat dedin ama ben senden yarım saat çalışmanı istemiyorum, sadece 15 dakika çalışmanı istiyorum" deyin. "Çünkü, şu an sende öncelikle ders çalışma alışkanlığını kazandırmamız gerekiyor" gibi bir açıklama, uygulamanın başlangıç mantığını çocuğun fark etmesini sağlar. Rutin oluşturun İkinci aşamadaki temel hedef, çocuğunuzun belirlenen süreyi her gün çalışmasını sağlamak olmalı.
May
-Bal bozulmayan tek gıdadır. -Ördeğin sesi yankı yapmaz. -Denizyıldızlarının beyni yoktur. -Üzüm mikrodalga fırında patlar. -İnsan yılda en az 1460 rüya görür. -İçtiğimiz sular 3 milyar yaşındadır. -Karınca iki hafta su altında yaşayabilir. -İnsan kalbi dakikada 60-80 defa çarpar. -Parmak izi gibi herkesin dil izi de farklıdır. -"Pi" sayısının bir milyarıncı rakamı 9'dur. -Dünyada insanlardan daha çok tavuk var. -Venüs saat yönünde dönen tek gezegendir. -İnsanın kalça kemiği betondan daha sağlamdır. -Hiçbir kağıt 7 defadan fazla 2'ye katlanamaz. -Türkiye'de Mehmet adında 1 milyon 229 kişi var. -Sabahları elma kahveden daha fazla uykunuzu açar. -Yerçekimsiz ortamda mum alevi küre şeklinde olur. -El tırnakları ayak tırnaklarından 4 kat daha hızlı uzar. -Otomobil sayısı insan sayısından 3 kat daha hızlı artıyor. -Doğum gününüzü en az 9 milyon kişiyle paylaşıyorsunuz.
Ceza istenmedik davranışın bastırılmasında etkili olabilir. Ceza istenmedik davranışı yok etmez, kısa bir süreliğine erteler. Davranış değişikliğine neden olmaz. İyi davranışı geliştirmez, sorunlu davranışı bastırmaya yarar. Ceza suç ile orantılı olmalı abartılmamalıdır. En büyük tuzak cezanın güçlü ve etkili olduğuna inanmaktır. Ceza asla uzun süreli bir etkiye sahip değildir. Ceza yerine pek çok farklı stratejilerinin etkisi daha geniştir. Çocuğa ceza yerine sorumluluk verilmelidir. Çocuk sorumluluk aldıkça olumlu sonuçları ödüllendirildikçe öğrenir, suça eğilimi azalır. Eleştirileri doğrudan çocuğun kişiliğine değil, yaptığı davranışa yöneltmeliyiz. Onların yanlışlarından çok doğrularını yakalamalıyız. Kurallar ve beklentiler açık olmalı.
MERSİN/Erdemli Sultan Akın İlkokulu 4/E sınıfı öğrencileri "Bölgemizi Tanıyalım" adlı e-twinning projesi kapsamında bölgemizin şehirlerini araştırıp öğrendiler.
MERSİN/Erdemli Sultan Akın İlkokulu 4/E sınıfı öğrencileri "Bölgemizi Tanıyalım" adlı e-twinning projesi kapsamında bölgemizin şehirlerini araştırıp öğrendiler. İşbirliği içinde araştırıp proje posteri hazırladılar. "Bölgemizi Tanıyalım" e-twinning projesi ekim ayı ortak çalışmalardan biri olan bölgemizin şehirleri, tarihi ve turistik yerlerini araştırmak olduğu için ilk önce şehirlerimizi öğrendik. Araştırarak öğrenen çocuklar bir poster hazırlayarak sınıf panomuza astılar. Böylece Akdeniz bölgesinde bulunan şehirleri öğrenmiş oldular.
İlçe Kaymakamımız Sayın Avni Kula Yeşil Bayrak almaya hak kazandığımız eko okullar projemizin yıl sonu sergisine katılarak açılışımızı yaptı. Kaymakamımıza teşekkür ederiz.